2013年9月29日 星期日

Ylvis-The Cabin 森林小屋 [中文字幕]




Ylvis-The Cabin 森林小屋中英歌詞註解


Oh..
~
Come with me, girl
跟我來吧 女孩
I wanna take you to a place
我想帶你去一個地方
Where it’s just you and me..
那裡只有你跟我
To my cabin
我的森林小屋
Let me take you to my favorite place
讓我帶你到我最愛的地方
Just a five hour drive from the city
只要從市區開五個小時的車
Just follow the road until it stops
只要沿著馬路前進直到終點
And then keep walking for another forty minutes
再走個四十分鐘
Then – out of nowhere..
一個你從未想像過的地方
There it is
就是這了
My cabin!
我的森林小屋
Right now it’s icy cold
現在裡面很像冰一樣冷
But in sixteen hours, it’s gonna be hot!
不過十六小時後他就會很溫暖了
Mmm, I’m gonna make you dinner, baby
~ 我還會煮晚餐給你吃 寶貝
I hope you like..
希望你會喜歡
Spaghetti!
我下麵給你吃!
Then we do the dishes manually
我們在一起洗碗
With over fifteen different kinds of cutlery
跟十五種不同的餐具
Sixty square meters of heaven on earth
六十平方公尺的人間仙境
A tiny wooden paradise
小巧的木造天堂
It’s my own private pinewood Taj Mahal
這是屬於我的泰姬瑪哈陵
Except for the shape and the size
除了樣子跟形狀不一樣
The cabin!
森林小屋!
Where I come to relax
我放鬆的好地方
The cabin!
森林小屋!
Wear the same pants for a week
穿同件褲子一個禮拜
The cabin!
森林小屋!
I’ve got skis on my walls
有著掛在牆上的雪橇
In my cabin..
在我的森林小屋
One day this place will be mine
有天這裡會是我的
Only split it with my brother, sister, father, uncle and his lover!
只要分給我的弟弟,妹妹,父親,叔叔和他的情人!
And if you like to piss outside..
如果妳想在外面尿尿
This is definitely the place for you
對妳來說這絕對是個好地方
Mmm
~
Cause I’ve been pissin’ over here
因為我以前就在這尿過
And pissin’ over there
還有那邊
One time I even pissed over here!
有天我甚至尿在這裡!
But you should never ever shit outside
但你千萬不要在外面拉屎
We have a small, separate cabin
我們有分離式茅廁
For that kind of stuff!
對於那些東西
We can hang stuff on the wall together
我們可以一起把它掛在牆上
As long as it’s copper
除了銅製裝飾品
Or dead animals
或是葛屁的動物
And who’s that man on the wall?
在牆上的這是誰?
Dad?
老爸?
DAD? Is that you?
? 是你嗎?
Who put my dad inside the wall?
是誰把我爸放在牆上的?
Dad?
?
Don’t you worry
你別擔心
I’m gonna get you out of here!
我會把你放下來的!
Aaah..
~~
It’s a picture!
這只是張照片!
Sixty square meters of heaven on earth
六十平方公尺的人間仙境
A tiny wooden paradise
小巧的木造天堂
It’s my paradise
這是我的天堂
My own private pinewood Taj Mahal
屬於我的泰姬瑪哈陵
Except for the shape and the size
除了形狀跟大小不一樣
It has a shape, it has a size
這就是他的樣子跟大小
You should really come here some time
妳應該要常來這裡
Come on, we’ve been married for ten years
我們已經結婚十年了诶!
Mmm..I miss you so much
~ 我好想妳
And I don’t understand it
我不了解的是
Now why don’t you come to my cabin!
為什麼妳現在不來我的森林小屋!
We can play some china chess
我們可以玩中國象棋
And take a long cold shower together!
一起洗超久的冷水澡
I got forty nine cards ready to be played with
我有四十九張卡片可以一起玩
And a joker from another deck!
鬼牌會翻成另外一面
Impossible to spot!
不可能會被發現
We can just walk and walk and walk and walk and walk
我們可以一直走一直走一直走~
You know there’s no such thing as bad weather
妳知道沒有天氣差這種事
Only bed kleather
只要穿對衣服
When you come up to my ca-a-a-bi-i-i-i-n..
當你來我的森------~
My cabin.
我的森林小屋




註解1.
Spaghetti! 
是義大利麵的意思 由於惡趣味 所以我決定把他翻成下麵給你吃

註解2.
Taj Mahal 
泰姬瑪哈陵 印度的古建築泰姬瑪哈陵是印度最知名的古蹟之一是蒙兀兒王朝第5代皇帝沙迦罕為了紀念已故皇后姬蔓.芭奴而興建的陵墓,竣工於1654


註解3.
And a joker from another deck!
之前翻成鬼牌會翻成另外一面但在網友糾正之後改成鬼牌是從別副牌插進來的

註解4.
You know there’s no such thing as bad weather
Only bed kleather
這句是挪威諺語 意思是沒有爛天氣 只有不會穿衣服的人

Ylvis歌曲翻譯:
Ylvis - 戀人 Janym (Жаным) [中文字幕]
Ylvis - 不耐症 Intolerant [中文字幕]
Ylvis - 戰鬥模式 Kjempeform [中文字幕]
Ylvis - 我叫芬恩! Jeg heter Finn [中文字幕]
Ylvis - 心的方向 Sammen finner vi frem [中文字幕]
Ylvis - Pressure 壓力的能量 [中文字幕]
Ylvis-The Cabin 森林小屋 [中文字幕]


Ylvis-The Cabin 森林小屋 [中文字幕]

      

1 則留言:

  1. 版主,太感謝你了!
    現在看到中英,讓我更容易背了!
    感恩~~~~~

    回覆刪除